en novembervecka

Okej, tänkte berätta lite vad jag gjort på sistone. Var hemma och barnvaktade förra helgen, missade en 90-talsfest och var superdeppig över det men det är väl sånt som händer. Fick i alla fall träffa Emma efter kanske sex veckor ifrån varandra, så det var fint. Och så köpte jag dyrt tyg som jag kanske inte behöver men kände att jag var tvungen att ha. Och så blev jag förkylningssmittad, och det var väl egentligen bara på tiden. Har varit frisk nästan hela hösten, och det vanliga för mig är att från oktober till mars ha huvudvärk, snuva, feber då och då och ibland en sväng av lunginflammation. Så denna veckan har jag ätit massa stark mat, som tzatziki och linssoppa med curry och vitlök, och druckit litervis med ingefärste kryddat med cayennepeppar. Det gör väl viss skillnad, tror jag. Annars har jag varit med på skolans workshop med hållbarhetstema, lyssnat på fantastiska och mindre bra föreläsningar, druckit billig martini och corona på skolans vävpub och dansat runt, köpt helt amazing skor för pengar som borde spenderas på annat men det känns okej ändå, haft glöggkväll, gått ut och ätit finmiddag för att fira att CSN-bidraget kom (tragiskt, jag vet), och strosat runt i Göteborg med Tova. Så har haft den fint ändå.
vardag | |
Upp