en helg med Emma

I torsdags åkte jag som sagt till Kalmar, för att hänga med Emma hela helgen! Var världens bästa, så himla kul att få bo med henne, vakna med henne, laga mat med henne, skratta med henne. För några år sedan brukade vi skämta om att vi var särbos, eftersom att vi umgicks jämt och hon ofta bodde hos mig i min gamla lägenhet. Denna helgen blev som en liten reunion - bästa grejen.
På torsdagen satt vi i Emmas soffa tills långt in på natten, åt tomatsoppa och pratade ikapp.
Dagen efter mötte vi upp Emmas vänner för en fika. Efter en stund sa två av tjejerna att de kände för att ta varsitt hål i örat. 
Jag med! sa jag, och så gick vi.
Välja litet örhänge. Alla tre ville ha en silvrig plutt, men det fanns bara en sån kvar så jag och Dess fick välja bland resten.
 
Dess och Louise tog båda ett andra hål i höger örsnibb, och jag tog ett lite högre upp. Ett hett tips är förresten att inte vara sist bland tre att ta hål i örat. Fick sån himla ångest av att se de andra rycka till när hålet togs, men sen gör det ju inte så himla ont när det väl händer. Nu längtar jag bara till jag kan byta ut plutten mot en liten silverring.
 
Dagen efter var det sol! Efter att ha kollat på radiostudion på universitetet, där Emma håller till, åt vi lunch utomhus! Emma satt med solen i ansiktet och fick lite färg på den stunden, helt fantastiskt.
 
Efter lite second hand köpte vi glass och satte oss på Emmas bakgård. Jag testade en cornetto med popcorn-smak. Var väl sådär kanske. Här satt vi i alla fall och njöt av solen och pratade med grannen Siv tills det blev för kallt. Sen gick vi in och fixade till oss.
 
Vi skulle nämligen ut och dansa på kvällen. Tog en liten spegelbild när vi var redo.
 
Emmas kompisar kom förbi på förfest. Här är Emma, Louise och Liv.
 
Och Joanna och Dess. Lite firmafest-känsla på denna bilden, men men.
 
Vi lekte lekar, sjöng högt till knäppa låtar, dansade hysteriskt och hade uppenbarligen väldigt kul.
 
Dagen innan köpte jag en silvrig glitterroller att ha i ansiktet. Har inte haft glitter på kindbenen sen jag var på Emmaboda sist tror jag, men det borde man ha oftare! Glitter gör verkligen allt bättre och roligare.
 
Instagrammade lite under kvällen också. Här har vi Emma, glad och snygg och världens finaste vän <3
 
Så väldigt pepp, bara en liten stund innan vi gick. 
 
Efter en cykeltur, en vurpa och lite köande kom vi in på Popidyll. Jättebra ställe, tyckte jag, men minus för dyr öl. Nordpolen spelade, vi dansade och sjöng med i det lilla vi kunde, och när vi inte orkade längre cyklade jag och Emma hem till henne igen. 
Sen blev det söndag, vi låg inne i lägenheten hela dagen tills det var dags för mig att åka tillbaka till Borås. Så tråkigt att lämna Kalmar och Emma, men bästa grejen med att ha kompisar här och där nuförtiden är att det alltid är så himla roligt att hälsa på. 
 
festligheter, vardag | |
#1 - - emma:

åh finaste sammanfattningen av finaste helgen! blev helt knäppt tomt när du hade åkt!! sånt här ska vi göra oftare! <3 <3

#2 - - emma:

ouuhh nya headern är assnygg!

Upp