ångesten, gamla vän, kom och sitt här på axeln så rider vi ut natten

1. De lite ledsna men ändå fina tulpanerna jag fick inne på Topshop i lördags
2. Åt frukost i sängen i morse. Knäcke med brie och champinjoner, yoghurt med kokos, honung och kiwi och kaffe.
 
Igår, i cafet i skolan under rasten till en föreläsning jag inte lyssnade på kom den. Den Stora Ångesten. Till största delen orsakad av en kurs jag läser som är så himla tråkig och svår och som jag helt bortprioriterat i mitt liv pga Osloresa och Köpenhamnsresa och Älmhultsbesök och en fin pojke. Men igår kom insikten att jag faktiskt snart har två tentor och det är dags att börja plugga nu, och jag läser dessutom en extra kvällskurs som är kul men ändå tar tid, och jag har jobbat en himla massa den senaste tiden. Sen är det ju den där sommarjobbs-osäkerheten som också är jobbig, eftersom att mitt gamla jobb dragit ner på personal och jag måste hitta nåt annat.
Pang bom ville jag bara lägga mig i fosterställning och gråta på golvet i cafeterian. Gjorde såklart inte det. Men jag satt uppe halva natten, skrev CV och personligt brev, och idag gav jag mig själv utegångsförbud för att istället bara fokusera på resultatsräkningar och likviditetsbudgetar och dubbel bokföring. Är nu så uttråkad att jag håller på att avlida, men det är väl smällar man får ta. 
vardag | |
Upp