vårpepp/vinterdepp

Solen skiner och snön smälter, trottoaren börjar bli bar och det går att cykla hela vägen till skolan nu, utan att vara rädd för att halka och slå sig. Jag hade på mig min tunnare jacka idag, dock med dubbla stickade tröjor under, men det gick bra, jag frös inte ens. Det enda jag vill är att sitta mot en husvägg en timme eller nåt, ha solen i ansiktet och drömma om sommaren. Istället sitter jag i ett dåligt ventilerat grupprum i skolan tre timmar och skriver arbeten som jag kan formulera grammatiskt bra, men inte förstå innerbörden av så det försöker jag överlåta på de andra. Eller hänger över köksbordet och räknar räknar räknar en hel helg, medans jag småäter allt som finns i skafferiet och dricker tre koppar kaffe på rad, tills jag blir sockerhög och koffeinstinn. Eller hoppar över eftermiddagens lektioner, köper järntabletter, godis och alvedon, sitter i bakaret 20 minuter och spolar hett vatten över nacke och axlar tills spänningarna släpper. 
Ibland undrar jag bara väldigt mycket vad jag ens gör här, om det är värt det över huvud taget. Fast kanske är det bara så att februari fortfarande är den värsta månaden på hela året, och att det bara är vinterdeppen som fortfarande hänger i. 
vardag | |
Upp