tisdagen

Igår när jag vaknade var Borås vitt, soligt, vackert och kallt. Fint, visst, men det känns så onödigt för jag halkade flera gånger när jag gick ner till stan och jag fick betala två bussavgifter för att ta mig till och från Tova, för det är för halt för att cykla och för långt för att gå. Hur som helst, jag gick till jobbet, lämnade lite grejer jag sytt och förhandlade mig till den lönen jag ville ha (blev stolt över mig själv). Sen var Tova och jag på second hand för att leta mattor, taklampor och plastblommor, men jag gick därifrån med en smaragdgrön klänning, och Tova hängde undan en benvit. 
 
Efteråt gick vi hem till Tovas nya lägenhet, och hon bjöd på äkta studentmat. Det var dock sojakorvar, men det var gott. Sen pluggade vi typ två timmar och kände oss duktiga. Imorgon är det tenta så nu måste jag ta tag i mitt liv, stänga ner tradera och pinterest och börja läsa. 
vardag | |
Upp