äpplen och skor

I helgen var jag hemma i Älmhult. Följde med min syster för att kolla på växjös gymnasieskolor, var en stund på Katedralskolan och blev fruktansvärt nostalgisk. Gick förbi mitt gamla skåp, lyssnade på rektorn i aulan och träffade gamla lärare. Så fint att vara där igen, insåg att gymnasiet var så himla bra. Framför allt saknar jag helt otroligt mycket att gå i samma klass som Emma och Henrietta, ha filmkväll en gång i veckan, stanna kvar i sysalen när skolan slutat, och dricka vin på balkongen en vanlig torsdag. 
Hur som helst, fick med mig några bra grejer tillbaka till Borås:
1. En påse äpplen från mormor och morfars trädgård. Blev även bjuden på äppelpaj med kolatäcke. Sjukt gott. 
 
2. Dessa fina skor, som Isabella köpte i våras men inte kan använda på grund av att de skaver för mycket. Får hoppas att mina fötter inte är lika känsliga.
 
 
att ha på sig, vardag | |
Upp