höstmarknad, lördagsgodis och räkpasta

I helgen var Robin hos mig, och i lördags gick vi till stan. Där var det höstmarknad och loppis. Vi gick runt en stund, kollade på skräp och förundrades över hur marknadsstånd med tryckta t-shirts och kalsonger överlever.
 
Efter en stund gick vi till Barracuda, Borås bästa café. Inredningen går i 60-talsstil och de har nästan alltid en smiths-skiva på repeat.
 
Och fikat är gott, såklart. Vi tog varsin valnötsbrownie med grädde och en kopp te.
 
Fina sällskapet.
När vi hade fikat en timme eller så bestämde vi att det fick räcka, och vi gick vidare.
 
Köpte marknadsgodis. 
 
Och provsmakade. Lakritspolkagrisarna var de bästa enligt mig.
 
Gick igenom stadsparken och tittade på höstfärgerna. Gillar hösten väldigt mycket sådana dagar, när man bara kan göra vad man vill, träden är fina och det är lagom kallt ute. Och man går tillsammans med någon man tycker om.
 
Sen gick vi hem till mig igen, lagade sjukt god räkpasta och tittade på Foxfire. Bra film om ett tjejgäng på 50-talet som inte accepterar att bli nedtryckta av män, och om hur allt går för långt.
 
Och för några timmar sen åkte Robin hem till göteborg, och jag satte mig i köket med kaneläppel, fikon, kaffe och tentaplugg.
 
 
att äta, vardag | |
#1 - - felicia:

åh ja men hur går det för barracuda nuförtiden? är där några människor? fint om det lyckas hålla sig vid liv ändå.

Svar: Det är ju ofta ganska tomt tyvärr :( men han som jobbar där är lika mysig som vanligt och jag går i alla fall dit då och då!
Josefine

Upp