prickig katt

Idag började jag min praktik. I fem veckor ska jag vara i en liten butik i Göteborg som heter Prickig Katt, där hattar är det stora fokuset, men mycket annat ryms. Här ska jag hjälpa till i butiken, och med lite olika projekt. Är så glad att jag fick praktik i en lite mindre butik än i en kedja, eftersom att man inte är lika styrd här. Idag fick jag och en praoelev från sjunde klass skylta om ett fönster, helt fritt. Bara plocka grejer från butiken tills vi kände oss nöjda. Syns dåligt på bild, men vi valde ett färgtema med rosa och marinblått. I fönstret ligger en blomslinga, en vintagetelefon, lite böcker, kaffekoppar och kort. Obs dockan i mitten står inte i skylten, utan på ett bord bakom. Ser ju helt knäppt ut, vi flyttade den sen. Och så gjorde vi en vimpel av bokpapper som vi hängde tvärsöver. Roligt att få bestämma själva! Där jag tidigare jobbat har man fått kompendier med strikta instruktioner om hur skyltdockorna ska vara vridna och vilka kläder som de ska ha på sig, inte så kreativt. 
Annat bra med att praktisera i Göteborg är att jag har bosatt mig hos Robin under tiden, vilket ju innebär att jag får sova med honom varje natt och slipper Borås helt och hållet. Och så kommer jag kunna träffa Henrietta ca varje dag. Detta kommer bli så bra!
vardag | |
#1 - - emmy:

åh, då måste jag hälsa på!! kanske ta en fika? :)

Svar: ja, absolut! hade varit kul att ses :):)
Josefine Folkesson

Upp