födelsedagspresenterna

När jag fyllde år för ungefär en månad sen fick jag så himla bra presenter. Tänkte att jag skulle visa.
 
Den här boken fick jag av mina föräldrar. Helt fantastisk bok, vare sig man kan mycket eller lite. Dels finns väldigt många basic tips på tex hur man följer ett mönster eller syr i en knapp, men också supernördig info om knappnålar, pressarfötter och skärutrustning. Och så en massa knep på olika sömnadsdetaljer, tex hur man syr olika fickor eller bäst lyckas med kragar. Vill rekommendera denna till alla som gillar att sy!
 
Av mamma fick jag även en... pysselbok? Älskade sånt här när jag var liten, och även om den ser rätt barnslig ut verkar den väldigt bra, även om jag mest bläddrat i den än. Pedagogiska bilder som visar hur en ritar kroppar i olika vinklar och hur man bäst får fram fallet i plaggen. Ska sätta mig med denna en regnig dag tänker jag. Var ganska duktig på att rita och måla när jag var yngre, men en tappar ju sånt när man inte håller det vid liv. 
 
Henrietta gav mig en mycket passande present, nämligen akvarellfärger! Letade efter det när vi var i Barcelona och jag av nån anledning kom att tänka på hur kul det är att måla. Detta är ju väldigt bra nu när jag ändå tänker att jag ska börja måla och rita igen. Hon hade även köpt det här lilla fatet, också en grej jag letade efter i Barcelona. Första dagen hittade jag ett jättefint i en turistshop för €3, men köpte såklart inte för jag tänkte "det kan jag hitta senare". Men efter det hittade jag bara minst dubbelt så dyra och plötsligt skulle jag åka hem. Henrietta var ju kvar en dag längre och passade då på att köpa ett till mig <3 Just nu agerar det glasunderlägg på mitt sängbord.
 
Av min lillasyster fick jag denna bok som jag läser just nu. Gillar den väldigt mycket! Har med den i väskan hela tiden för att jag tänker att jag ska läsa på spårvagnen. Jag har ju dock en tendens att glömma bort det och istället kolla instagram... Dålig egenskap. 
 
Av Robin fick jag denna fina! Pratade länge om att jag skulle köpa en sån här 60-talslampa, men det blev aldrig av och istället köpte jag en billig lampa på fyndet på IKEA som jag sen ångrade, men då var jag för snål för att köpa ännu en lampskärm. Men detta snappade Robin upp <3 Tycker så himla mycket om den!
Av Robin fick jag även ett spel som handlar om onödigt vetande. Älskar att dra till med såna. Till exempel att man i snitt gör av med 50 toalettrullar på ett år, eller att asiater blir sjösjuka snabbare än europeer. 
 
Sen fick jag en supernördig grej jag önskat mig av mamma och pappa. När jag öppnade paketet och blev jätteglad frågade dom, "vad är detta egentligen?" Det är alltså en kantpress, som gör att hörnen på till exempel en krage eller linning blir skarpa och fina när man stryker den innan det fästs i plagget. Så bra grej! Även om den inte har så många användningsområden.
Alltså, sammanfattningsvis: känns som att mina presenter hade samma tema, lite DIY. Men det är ju sånt jag gillar, så det var ju alldeles strålande.
vardag | kantpress, sy dina egna kläder | |
#1 - - Emma Nilsson:

alltså när jag såg den sista bilden gjorde jag som mamma gör när man visar henne en bild på mobilen för nära ansiktet.
rynkade på ögonbrynen, lutade huvudet bakåt och frågade högt; vad ÄR det där?

Svar: Hahaha
Josefine Folkesson

#2 - - Elin:

Men vilka fina presenter! Speciellt lampskärmen. Jag har själv boken "teckna mode" och tycker faktiskt att den är jättebra!

Svar: vad kul! jag har testat lite i den, tycker den verkar bra :)
Josefine Folkesson

Upp