sängbordet

Idag var jag ledig, och bestämde mig för att gå till Saronkyrkans second hand. Bor väldigt nära den nu, och har ju hört mycket gott om den men bara varit där en gång. Himla bra beslut, för det första jag möttes av var ett sängbord i teak, i precis den modellen jag letat efter ganska länge nu. Har budat på flera stycken på tradera, men de har alltid sprungit iväg i pris. Detta var dessutom billigt, pga dessa fula märken på skivan. Men för ynka 80 kronor fick det följa med hem.
Efter en snabb googling provade jag första bästa husmorstips som dök upp, alltså att stryka på skivan med en handduk emellan. Och det sjuka var att alla märken försvann PÅ EN GÅNG!!! Alltså, husmorstips <3 
 
Smörjde även in hela sängbordet med matolja, och sen blev det hur fint som helst.
 
Nu står det intill sängen och förvarar allt nödvändigt så som lampa, vattenglas, böcker, handkräm och nässpray.
att bo | |
#1 - - Sofie:

Vilket bra tips! Jag har också ringar på mitt nattduksbord,så det måste jag prova! Men skulle inte ha något emot att byta till ett så här fint bord! Älskar stilen. Är det fr 50-talet nån gång kanske?

Svar: ja testa, ringarna försvann verkligen direkt! vet inte säkert, men tror det är 50 eller 60-tal.
Josefine Folkesson

Upp