brunch och bästisbesök

I helgen som var ändrades alla mina planer och istället för att åka till Älmhult stannade jag i Göteborg. Men det gjorde ingenting, för då fick jag träffa Henrietta som var på besök!
 
På lördagen brunchade vi här, dvs Le Petit Café på linnegatan. En borde verkligen bruncha oftare.
 
Vi fick chaite, frallor, smootihie, yoghurt, ägg och blåbärsscones.
 
Sen satt vi och pratade om livet, lägenheter och framtidsplaner. 
 
När vi var mätta gick vi omkring i Haga, pillade på loppisgrejer och suktade efter ca allt på Old Stuff. På kvällen drack vi öl och spelade biljard. Fin dag. 
 
En blir ju alltid lite ledsen när bästisar åker härifrån, men denna gången var det lindrigt pga idag kommer Emma och hälsar på mig! Vi har inte setts sedan augusti (!), så det ska bli så himla kul att ha henne här några dagar. På återseende! 
vardag | |
#1 - - Emma:

Åh så mysigt det ser ut! Brunch och biljard borde inkluderas mer i livet. Hälsningar från Emma,(5 meter ifrån dig, i din lägenhet, på soffan)

#2 - - chrissy :

men åhhhh gott! är det någon slags chutney på mackorna? ser så fruktansvärt mumsigt ut mvh har inte ätit frukost än haha :))

Svar: Det ena är nån sjukt god päronmarmelad, med ingefära tror jag, och den andra är nån söt morotsmarmelad/chutney som också var helt otrolig!
Josefine Folkesson

Upp