virkning

gif
gif 
 
I somras, när jag åkte för att hälsa på Emma hade jag en massa timmar att slå ihjäl på ett tåg. Då tog jag med mig garn och virknål, och så började jag virka mormorsrutor. När jag var liten virkade jag massor, men det är liksom ett intresse som kommer och går. Hur som helst så insåg jag att det är ganska mysigt och avkopplande att virka små rutor. Tids nog tänker jag att det ska bli en filt, eller kanske åtminstone ett kuddfodral. Om ni undrar hur en virkar mormorsrutor så finns det en massa bra tutorials på youtube, jag använde mig av denna. 
 
Det här blir kanske den sista luckan jag kryssade för i sybingon: använd en teknik du inte brukar skapa i. Kom ihåg att imorgon är sista dagen att skicka in sina bidrag!
 
att sy | |
#1 - - Hanna:

alltså din blogg är så mysig<3 och gifen är underbar

Svar: tack! hehe var ett himla meck att få ihop den innan jag fattade, men jag gillar den också nu!
Josefine Folkesson

Upp