palmhuset och familjebesök

Sedan i onsdags har min familj varit och hälsat på. Alltid när de kommer hit brukar minst en vara superförkyld, så även denna gången så det blev stillsamma aktiviteter, som att strosa litegrann på stan, titta på mellon och äta tacos tillsammans. En regnig eftermiddag gick jag, mamma och Bella till Palmhuset, där det luktade helt fantastiskt och var så himla mysigt. Sen har vi ju ätit restaurangmiddagar som en aldrig har råd med själv, spelat otaliga omgångar ticket to ride, plus att jag drog nytta av det faktumet att de körde bil hit, så att vi kunde fixa lite ärenden. 
 
Hur mysigt det än är med familjebesök är det ju väldigt utmattande att umgås konstant och befinna sig på en yta som inte riktigt är tänkt för fem personer + en hund. I morse åkte de hem igen, och jag har hunnit vara helt själv några timmar innan jag snart ska iväg på söndagsmiddag --> typ världens bästa söndagsaktivitet.
 
vardag | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Men åh! Har sett Palmhuset så många gånger i bloggar de senaste veckorna. Vad är det för något, en handelsträdgård? Verkar så fint!

Svar: Det är ett stort växthus bara! Men superfint är det :)
Josefine Folkesson

#2 - - Minlillaskrivdagbok:

fint

#3 - - Ellen Lindberg:

Det ser verkligen fantastiskt ut! Måste kika in det om jag någon gång har vägarna förbi :)

#4 - - Jammen:

Palmhuset ser ut som en rett trivelig plass å være.

Upp