en helg i kalmar

DSC_0106
I lördags gick jag upp tidigare än jag vanligtvis gör på lördagar. Anledningen var att jag skulle åka tåg i fyra timmar för att hamna i Kalmar och hos den här, nämligen Emma! Det var jättefint väder hela helgen, så på lördagen gick vi ganska direkt till stranden och badade. 
 
DSC_0100
Och på kvällen köpte vi räk och- avokadosallad och satte oss i trädgården.
  
DSC_0115
Så fint att bara sitta och prata med sin bästis. Sist vi sågs var i mars, så det var verkligen dags att ta igen. 
 
DSC_0206
 När vi gick in fick jag allt detta av Emma! Har ju både fyllt år och kommit in på drömutbildningen sen vi sågs sist, och då tyckte Emma att jag skulle ha bubbel, chokladmedalj och glitter. Sen fick jag även reflexgrejer att ha på cykeln eftersom att jag eventuellt är en ganska dålig cyklist... Plus merch från hennes jobb som reporter på 24Kalmar i form av sadelskydd. Tack tack tack!
 
 
DSC_0125
Dagen efter vaknade vi och åt frukost med denna utsikt. 
 
DSC_0128
Sen var det så varmt att vi var tvungna att cykla till stranden igen. Obs att det tar ca 4 minuter från Emmas lägenhet →  stranden. Lyx.
  
DSC_0165
Framme!
  
DSC_0146
  
DSC_0161
Vi badade såklart. Dagen innan hade vattnet varit ganska kallt, men denna dagen var det så himla skönt. 
 
DSC_0160
Ganska fullpackat på stranden, vilket var helt förståligt.
  
DSC_0180
När vi var helt strandmosiga cyklade vi hem igen, och möttes av grannkatten Lucy.
  
DSC_0199
  
DSC_0197
<3
 
DSC_0214
  
DSC_0219
När det blev kväll slog vi oss ner i trädgården igen. Testade ett annat bord denna gången.
  
DSC_0238
Vi hade lagat SÅ god mat, hör bara här: potatissallad med oliver och sockerärtor, halloumi, smörstekt majskolv med salt och cayenne, tzatsiki och vattenmelon. Alltså matdöden efter denna måltid! Sommarmat är verkligen den bästa.
 
DSC_0223
Plus bra omgivning med massa blommor överallt.
  
DSC_0249
När matkoman lagt sig tog vi cyklarna in till stan.
  
DSC_0253
Fast när vi kom till de gamla stadsdelarna var vi tvunga att gå en bit för att det var så fint och luktade så gott.
 
DSC_0261
 
DSC_0264
  
DSC_0273
Kolla bara! 
  
DSC_0275
När vi kommit in till stan köpte vi lyxglass på Ben & Jerry. Emma tog cinnamon bun och strawberry cheescake, jag tog peanut butter cup och mint chocolate chunk. Mycket bra smaker.
  
DSC_0279
Vi satt utomhus, jag var barbent och det var nästan lite för varmt med jacka.
  
DSC_0281
Efter glass kände vi för en kvällspromenad.
  
DSC_0285
 
DSC_0282
Vi gick till exempel förbi Emmas jobb.
  
DSC_0295
 
DSC_0297
 
DSC_0298
  
 
DSC_0311
 
DSC_0308
Och igenom fina stadsdelar.
  
DSC_0314
  
DSC_0322
Vid stortorget hade det planterats massa lavendel, och det luktade så himla gott.
  
DSC_0346
På vägen hem cyklade vi längs vattnet.
  
DSC_0351
  
DSC_0360
Och så gick vi upp till slottet och tittade på utsikten.
 
Dagen efter kramade jag Emma hejdå 6.45 när hon cyklade iväg till jobbet, och nån timme senare tog jag tåget tillbaka till Göteborg. Så tråkigt, men inte så himla jobbigt att säga hej då denna gången, för nu kommer det inte dröja fyra månader tills vi ses nästa gång utan bara en! 
att resa, vardag | |
#1 - - Daisy:

åh ser ju fint ut, du tar så underbara bilder

#2 - - ISA:

inte visste jag att Kalmar var så vackert! Ser ut som en toppenhelg, bästisar är bra grejer dom!

#3 - - Emma:

Alltså den mest underbara och mysiga sommarhelgen vi haft kanske <3 Kalmar och jag saknar dig redan! Är så fruktansvärt pepp på att tiden ska gå nu!

Upp