succulenter

DSC_0073
Jag har ganska länge haft en tanke om att det vore fint att plantera små succulenter i glasburkar. Så jag har samlat på mig glasburkar som blivit över när marmelad och soltorkade tomater tagit slut, och igår gick jag och köpte tre små fina plantor. Den stora glaskrukan köpte jag på loppisen i Majorna i söndags, och i den planterade jag om min aloe vera.
 
DSC_0076
Såhär fint blev det! Lite pilligt att få ner jorden runt om, men det gick efter ett tag.
    
DSC_0080
Nu får de bo på soffbordet. Vet inte riktigt hur bra det är att plantera i glasburkar, men jag hoppas att de klarar sig länge. Andra grejer på soffbordet är en liten skål där smågrejer hamnar, som nagellack, tofsar och tändstickor. Plus en glasburk med godis.
  
DSC_0090
Och såhär ser det ut på håll (när det är nystädat).
vardag | |
#1 - - chrissy:

fisatan så fint!! håller fingrarna att de håller :')

Upp