Tre år på textilhögskolan - del 2

Göteborgshelg
Andra året i Borås började på bästa möjliga sätt, eftersom att dessa tre (Mattias, Henrietta och Robin) bestämde sig för att flytta till Göteborg! 
 
Kanelbullens dag
Detta resulterade ju såklart i att jag var i Göteborg nästan jämt, och vaknade ofta upp till denna utsikten, alltså huset mittemot Robins och Mattias lägenhet i Backa. 
 
Höstmarknad
En helg var det höstmarknad i Borås. Robin och jag köpte godis,
 
Höstmarknad
Och fikade på Barracuda, som var Borås mysigaste ställe innan det stängde ner :(
 
2013-10-01_1380658040
En morgon när jag var på väg till skolan hade unga feminister varit ute och pyntat alla statyer och skulpturer! Så bra grej!
 
HEJ-helg
En helg kom Emma till Göteborg och hälsade på, och vi hade det mysigt.
 
Sytt 2013
I skolan läste vi konfektionsteknik som var roligt! Vi fick bland annat sy ett par barnbyxor.
 
November
I november bjöd jag och Robin Henrietta och Fredrik på pumpapaj och bål. Vid detta laget hade Mattias flyttat ifrån Göteborg igen :(
 
November
Och Robin och jag firade Thanksgiving hemma hos mig. Det året var vi väldigt dåligt rutinerade och maten blev inte så himla god... Vi förbättrade menyn rejält till nästa år!
 
Sytt 2013
Nån gång där på hösten fick jag nån slags identitetskris och färgade håret mörkt. Det var ett dåligt beslut, slet så himla mycket på håret.
 
Julbak
 
Julbak
I december julbakade vi hos Henrietta och Fredrik. Av den dagen gjorde jag en liten film som finns att se här ifall någon skulle vilja.
 
Olivia hälsar på
Efter jul kom Olivia och hälsade på (i Göteborg, märker att det är väldigt dåligt fokus på Borås i detta inlägg men jag var där så lite). 
 
Olivia hälsar på
Vi var på Veronica Maggio-konstert, och gick på utställning på konstmuseét.
 
Februari
I februari flyttade jag hem till Robin i fem veckor när jag fick praktik på Prickig Katt.
 
Hamburgare med Henri
Det var mycket bra, för då kunde jag hänga ännu mer med min bästis.
 
8:e mars
Och till exempel gå med i 8 mars-demostrationen.
 
Mars
Tids nog blev det vår igen, och jag tog in videkvistar i Robins lägenhet.
 
April
I april flyttade jag till Göteborg permanent, när jag fick tillgång till min lägenhet. På våren skrev vi B-uppsats, och behövde knappt vara i Borås alls, vilket var jätteskönt.
 
Picknick
Våren var varm, och vi kunde ha picknick på berget tills det blev nästan mörkt.
 
Jag fyller 21
Sen lämnades uppsatsen in och redovisades, och det blev sommar igen, och även andra året på Textilhögskolan var klart.
sammanställningar | |
#1 - - ISA:

dessa inlägg är ju så bra! roligt att få "följa" dina år, men asså är gbg och borås såå nära varann!? trodde det var en bra bit! hehe kramsi

Upp