paris dag 1

Nu är det snart en vecka sen jag kom hem från Paris, men det har varit så himla mycket sen dess så jag har inte hunnit visa nåt. Men nu är det dags!
 
DSC_0029
 I torsdags kom alltså Bella och jag fram till Paris! Jaa! Får en sån himla lyckokänsla i magen av att vara i Paris. 
 
DSC_0057
Ganska direkt efter första galetten så åkte vi till Montmartre, mitt resesällskap, alltså min lillasyster, och jag.
 
DSC_0046 DSC_0039
Vi strosade ganska länge, gick i tygaffärer men köpte inget, kände doften av färsk frukt och fascinerades lite av alla sexshops som är samlade på samma ställe. 
 
DSC_0050
Vi gick förbi det här såklart. Moulin Rouge, och selfiesticks vart man än vände sig.
 
DSC_0007
När vi hade köpt lite vin och plastglas, rotfruktchips och babybell gick vi hit, till Sacre-Coeur. Alltså HUR himla fint är inte det här!?
 DSC_0065
Fotade lite.
 
DSC_0092
Och så utsikten sen. Aaaah.
  
DSC_0099
Och så ganska mycket par, såklart. Här slog vi oss i alla fall ner och picknickade på det vi tidigare köpt. Fint och mysigt och ganska varmt.
  
DSC_0117
Sen blev det kväll och vi åkte tillbaka till hotellet, vilade lite och sen åt vi pasta med fyra ostar på första bästa restaurang. Ganska torrt och smaklöst, men uteserveringen hade värmelampor och det var såhär fint i närheten.
 
DSC_0116
Och det var försa dagen i Paris!
att resa | |
#1 - - Emma:

åh så fint! taggad på resten! och så himla fin sista bild på Bella, älskar ljuset!

#2 - - joré:

himla mys det ser ut! har du några speciella paristips att dela med dig av? ska dit om mindre än en månad och man vill ju inte missa något!

Svar: vad roligt! jag kommer lägga upp inlägg från de andra parisdagarna också, så kolla in det för tips :) men allmänt kan jag säga att marais är det mysigaste området och att det finns massa second hand där, och sacre coeur är väldigt väldigt fint :)
Josefine Folkesson

#3 - - ISA:

Kände att det var en VÄLDIGT fin start!!

Upp