vecka 47

Hej från en person som varit kass på att blogga de senaste veckorna! Det som dykt upp här är sew along-inläggen, och det är jättekul att fler har hittat hit tack vare den, men vanligtvis skriver jag lite mer frekvent här än jag gjort på sistone. Jag brukar i alla fall göra veckosammanfattningar varje söndag (tackar Sara för inläggsinspirationen), och det tänkte jag börja med igen. Såhär har vecka 47 sett ut genom mobilen:
 
IMG_5456
 
Vi håller på med skjortprojekt i skolan (jag pluggar alltså till direktris på Tillskärarakademin i Göteborg), och i veckan har jag mest suttit vid datorn och fixat mönster och plaggskiss, men också sytt upp mitt andraprov. Den blev i ett blått lyocell-tyg som är supermjukt.
 
 
IMG_5461
 
Jag har sytt lite till mig själv också, till exempel en grej i detta fina tyget jag köpte på stoff och stils rea för ett tag sen. Ska visa när den är klar!
 
 
IMG_5459
 
Och igår kväll sydde jag denna kjolen av en uppsprättad second hand-kjol. Den blev nästan klar. Tycker det känns som den blir fin :)
 
 
IMG_5458
 
Jag har haft en ganska dålig frukostvecka, har mest ätit torra rostmackor med tråkiga pålägg, så imorse gjorde jag en frukost som liksom kompenserade. Alltså: vegetarisk eggs benedict med avokado, grapefrukt, kaffe och juice! Tycker att juice är en sån lyxgrej att ha hemma. Köper nästan aldrig det, därför blir det så gott när jag väl dricker det.
 
 
IMG_5462
 
 
Tror jag har nämnt det här innan, men virkning har blivit min nya hobby. En sån grej som är skön att göra framför teven om händerna vill vara sysselsatta. Det här håller på att bli en grythandske, för jag känner att en måste börja med lätta projekt, men jag har redan börjat spara virkmönster till 60-talsklänningar på Etsy.
 
Det blev visst skapande-fokus denna veckan, men det som mest präglat denna veckan är att jag varit så himla ledsen. Julia skrev om begreppet weltschmerz här, och det är så det känns. Som att världen är sjuk, och att allt är meningslöst. All skit som händer i kombination med höstmörkret har bara skapat så mycket oro och sorg i mig. Nu är det lite bättre, men ändå. Hoppas att ni haft en bättre vecka!
sammanställningar, vardag | |
#1 - - henrietta:

saknar dig så mycket <3 <3 vill kramas å pyssla å vara ledsen tillsammans!!!

Svar: saknar dig med <3<3<3
Josefine Folkesson

#2 - - Matsdotter:

Åh det är så härligt att få skapa!

#3 - - ISA:

men kram! skapande är väl ganska rogivande när man är lit ledsen inombords? <3

#4 - - chrissy:

skönt att höra att det åtminstone är lite bättre nu <3 och håller med, tycker den där kjolen ser ut att come along nicely! så bra mönster du hittat!

Upp