två nygamla saker i min hall

DSC_0142
 
Förra helgen gjorde jag två små pyssel som jag tänkt på ett tag men inte tagit tag i. Det första var att klä in en vanlig skokartong i kontaktplast. Det blev en marmormönstrad för att det var den finaste panduro hade.
 
 
DSC_0130
 
I den ligger nu blandade papper, småmynt, nässpray och handsprit. Sånt som man kan behöva just när man ska gå, men som är störigt att ha liggande framme. I den mintgröna lådan ligger nycklar och sånt, och i den lilla mönstrade har jag de smycken jag oftast använder (mitt halsband med kvinnosymbolen och några silverfärgade ringar). Billigt och enkelt pyssel!
 
 
DSC_0117
 
 Den andra saken var att klippa min dörrmatta till ett moln. Ännu billigare och enklare pyssel. Tycker min hall känns så mycket finare nu!
 
 
att bo | |
#1 - - molly:

Så fint! Vad kostade kontaktplasten? Jag borde göra samma sak.. :)

Svar: tack! tror den kostade 69, men det fanns en mindre förpackning också :)
Josefine Folkesson

#2 - - Emma Nilsson:

Åh den gröna lådan är helt underbart fin!

#3 - - Sofie:

Jätte fint ju! Och älskar mattan! Det är ju så smart! Varför har en inte kommit på det tidigare?

Upp