vecka 39

Denna veckan har jag bland annat:
 
IMG_5177
 
Druckit "black velvet-smoothie". Alltså banan, blåbär, yoghurt, mjölk, honung och kakao. Testa den, så himla god! Drack den först på salads and smoothies (därav namnet), men har börjat göra den hemma nu. Är ju inte rimligt att lägga 40 kronor på en smoothie. 
 
 
IMG_5176
 
Jag har sytt mitt andraprov av kjolen, vilket är den slutliga varianten i kjolprojektet. Den ser kanske inte mycket ut för världen, det är ju liksom varken den roligaste modellen eller finaste tyget, men som jag kanske nämnt blev vi tilldelade en kjolskiss och ett givet företag. Hur som helst känns det skönt att projektet snart är klart, på onsdag har vi redovisning och därefter börjat nästa projekt. Ska bli kul att komma igång med nåt nytt, en är lite trött på den här kjolen nu. Dock så har det varit så himla kul överlag! Ska som sagt berätta mer exakt vad vi gjort när det är helt klart :)
 
 
 
En dag var jag hemma och hade ont i magen. Då hade jag den himla lyxen att ha den här lilla varelsen hos mig hela eftermiddagen <3 ÄLSKAR den lilla katten!
 
 
IMG_5174
 
Både i fredags och igår hade jag så himla bra syflow. Jag fick ett erbjudande på en månads storytel för 9 kr, vilket jag såklart slog till på direkt. Sen sträcklyssnade jag på "svikaren" medans jag sydde bland annat skapelsen ovan, som ni får se mer av en annan dag.
 
 
IMG_5171
 
Från igår kväll till idag har jag haft min lillasyster på besök. Hon hälsar på mig ganska ofta nuförtiden, vilket är så mysigt :) Idag åt vi frukost på Soup and bagel.
 
 
IMG_5137
 
Och sen var vi inne på bokmässan hela dagen. Jag tog denna bild i ett försök att vinna Novellix instagram-tävling, där vinsten var en tygkasse full med noveller. Har inte hört nåt, så nån vinst blev det nog tyvärr inte. Men hade en superfin dag ändå, med bokbläddrande och BD-samtal...
 
 
IMG_5175
 
...och dumplings-lunch på Beijing 8. Oproportionerligt många bilder från idag kanske, men så får det vara pga fin dag. Hoppas ni också haft en bra vecka!
sammanställningar, vardag | |
#1 - - ɑ n n i k ɑ:

Söt katt!

Upp