en utflyktsdag med Emma

Här ligger en efter som vanligt! Har egentligen ganska stor blogglust just nu, men saker har kommit emellan mig och denna plats, framför allt:
1. Tiden som är knapp p.g.a. att jag för första gången i livet har ett heltidsjobb. ÄLSKAR verkligen mitt jobb! Men en är ju van vid mer ledig tid. Men, antar att det bara är en vanesak och något som jag snart kommer in i.
2. Ca 90 % av min lediga tid spenderas med Emma, på tåg, eller i göteborg där jag varit ganska så många helger sen jag flyttade till stockholm. Det är bra för hjärta och själ och välmående.
3. Där jag bor just nu finns inget wifi, och jag var aningen snål när jag tecknade mobilt bredband, och efter halva första månaden var hela månadens surf slut... Så måste vara lite sparsam! 
 
För att knyta an till inledningen backar vi någar veckor bakåt, när jag och ovanstående Emma åkte på utflykt.
 
DSC_0374Detta var samma helg som pokemon go släpptes i Sverige, så Emma jagade. Själv hoppade jag inte på det där med pokemon, tyckte inte ens det var intressant när jag var i exakt rätt ålder i typ början av 2000-talet. Trodde dock att det här var ett utanförskap som var över sedan länge!
 
DSC_0377Hur som helst, Bredäng var målet för dagen, för där hade vi hört att det skulle anordnas en loppis. Vi råkade dock komma dit lite senare än tänkt pga utgång och vin kvällen innan, så allt bra var borta. 
 
DSC_0378Istället gick vi mot tunnelbanan igen, och i närheten hittade vi en second hand som hette just Bredäng Loppis. Där var det helt sinnessjukt mycket grejer. Jag köpte en gardin, och dukar att brodera på.
 
DSC_0416När vi hade gjort våra små fynd ville vi fika (vilket en ju nästan alltid vill), och av en slump hamnade vi här, på konditori Lyran.
 
DSC_0387Vilket visade sig vara ett helt fantastiskt ställe, med havsutsikt och rosenbuskar.
  
DSC_0397Där fanns sjukt bra fika, självklart kostade det en mindre förmögenhet men det var värt varenda krona, eftersom det var mycket gott och allt var mycket fint. Kolla bara denna citronmarängpaj???
  
DSC_0400Jag fick feeling och köpte en hallonsoda för det kändes somrigt. Jag som inte ens tycker om läsk.
  
DSC_0384När vi var sjukt mätta och nöjda lämnade vi cafe lyran, men innan vi åkte hem gick vi längs en skogsväg, villade bort oss i ett bostadsområde, och kom till slut fram till vattnet där vi satt och tog igen oss en stund innan dagens utflykt var slut. Så mysig dag, älskar att upptäcka nya ställen.
 
vardag | |
Upp