två broderade blusar

Hej från ett varmt sensommar-stockholm! Igår var jag på popaganda med vänner och såg Markus Krunegård, Years and Years och Little Jinder, och snart ska jag bruncha med Emma innan det är dags för dag två. Det är min första gång på popaganda, tycker att det var en jättemysig festival, men det känns så knäppt att det är så lite folk och att det är så korta avstånd på festivalområdet. En hinner se allt om en vill, vilket ju verkligen inte är fallet på Way out west där en hela tiden prioriterar. 
 
Men, det var inte festivaler jag skulle prata om, utan om broderade blusar. Älskar alla plagg med broderier just nu och har lyckats hitta två finfina plagg i sommar.
 
DSC_0425
DSC_0426
Den vita med röda broderier köpte jag på myrorna i Göteborg. Den är luftig och skön under varma dagar. Tror att jag kommer köra på exakt den här klädseln idag.
 
DSC_0082
DSC_0090
Den här svarta tycker jag är så himla fin. Den påminner så mycket om en blus jag hittade på H&M i vintras, som var svart med tryckta röda blommor på. Jag köpte den inte men kunde inte riktigt släppa tanken på den. Sen hittade jag den här på en vintageloppis i Hornstull. Så mycket bättre på alla sätt.
att ha på sig | |
#1 - - Fredrikapåvinden:

Ohh så fina! Saknar dig!

Upp