midsommaren

DSC_0306För snart en månad sen var det ju midsommar. Sen långt tillbaka hade vi bestämt att Emma skulle komma till Göteborg och fira med mig, eftersom vi inte trodde vi skulle ses särskilt mycket i sommar. Då visste vi inte än att jag skulle flytta till stockholm, men så blev det ju bestämt bara några dagar innan midsommar. I alla fall, vi började dagen med en brakfrukost samtidigt som vi tittade på nyhetsmorgon och förfasades över brexit.
  
DSC_0917Efter nån timme packade vi med oss sangria, jordgubbar och vattenmelonsallad, och gick hem till Olivia och hennes roomies, som bor i Göteborg över sommaren. 
 
DSC_0886De hade gjort tårta som vi åt på balkongen.
 
DSC_0909
 
DSC_0906Jag band såklart kransar, det är ju tradition.
 
DSC_0898Och så drack vi bubbel, som en också bör göra när en firar att det är sommar.
  
DSC_0925När tårtan var uppäten och bubblet var uppdrucket gick vi till bussen för att åka på knytis.
  
DSC_0937Det var Ebbas vänner som hade anordnat knytis utanför sin lägenhet. Alla hade tagit med sig så goda grejer, och det mesta var veganskt och allt var vegetariskt. Så himla bra.
 
 
DSC_0939De hade dessutom pyntat med vimplar vilket en ju gillar.
 
 
DSC_0945Så satt vi där och åt länge, innan vi gick in och lekte lekar och tids nog åkte till Rio Rio för att dansa. Det var inte den bästa kvällen jag haft på rio rio, både Emma och jag fick vibbar av högskoledisco vilket kanske inte är så kul, men allt som allt var det en fin kväll, och blåklint är ett supertips för alla framtida blomsterkransar för de höll sig helt otroligt fint. 
vardag | |
Upp