fyndat på sistone

DSC_0056För nån vecka sen hade jag en ledig och helt oplanerad lördag i stockholm. Jag bestämde mig då för att utforska en ny stadsdel, samtidigt som jag gick på second hand-runda, och begav mig till sundyberg där jag hittade massa fynd. Vi kollar!
 
DSC_0059På myrorna fanns denna korgväska för 40 kronor, som känns ultimat för de dagar en vill känna sig extra fransk (dvs alla dagar). Tänker mig att den lämpas bäst för picknick, och eftersom den säsongen är ganska över nu så används väskan tills vidare till förvaring. Det är förresten ett av mina bästa tips: fina men praktiska väskor är ypperlig förvaring!
 
DSC_0053Medans jag stod i kön på myrorna bläddrade jag lite bland böckerna, och hittade två stycken jag velat läsa ganska länge:  Härskarteknik av Elaine Eksvärd och Maken av Gun-Britt Sundström. Som hittat! Är drygt halvvägs igenom den andra, gillar den väldigt väldigt mycket.
 
DSC_0103På loppisgallerian hittade jag en fin teakbricka för 50 kronor, som passar bra att duka upp stilleben på i mitt köksfönster. 
 
DSC_0109Och på samma ställe fanns 6 gröna assietter som jag slog till på. Jag försöker långsamt byta ut mitt standardkit av vita, tråkiga tallrikar från Rusta till fina second hand-fynd, och dessa var perfekta i färg och storlek. Funkar lika bra att äta frukostmackan som äppelpaj eller kanelbullar på.
Utöver detta köpte jag dessutom en svart sammetskjol på Saras basar där allt var på halva priset, men den måste kortas av och tas in innan den visas upp. Så nöjd med alla köp!
 
vardag | |
#1 - - Grahnslöjd:

Vilka fina fynd! Gillar speciellt väskan, man börjar längta efter picknick bara man ser den!!:)

Svar: Visst gör man! Kommer bli perfekt till våren :)
Josefine Folkesson

#2 - - Ellen Lindberg:

Väldigt fina fynd! Älskar att gå på loppis, både för prissättningen och för alla de prylar en hittar som en aldrig snubblat över annars.

#3 - - Amanda:

loppislyckan <3

Upp