en lördag i rosendals trädgårdar

DSC_0036En helg i början av augusti hälsade Robin på i stockholm, och vi åkte ut till Rosendals trädgårdar. 
  
DSC_0022Där fanns självplock av blommor och grönsaker, och det var så himla fint. Jag älskar såna här ställen, och inser mer och mer att jag kanske egentligen borde bo på landet nånstans.  
 
DSC_0028Det fanns också stora växthus att botanisera i.
  
DSC_0032
DSC_0031Nästa vår hoppas jag att jag bor i Göteborg igen, och då ska jag odla massa grejer på balkongen, precis som förra året.
 
DSC_0038När vi tittat i alla växthusen ville vi fika såklart. Vi åt kladdkaka och tittade på barn som lekte, och en kvinna som hade med sig sin katt i en barnvagn?
 
DSC_0034Vi tittade lite i butiken också såklart, och där ville vi köpa allt. Det gjorde vi inte, men vi plockade ihop grejer till en presentkorg att ge Robins bror Jonnie och hans (numera) fru Johanna i bröllopspresent. Bröllopet var förra helgen och det var det finaste jag varit med om. Fem minuter innan vi skulle åka till vigseln insåg jag att min kamera var urladdad, och jag lämnde den på rummet. Det har jag varit så arg över hela veckan, för jag har bara några halvdåliga mobilbilder från hela dagen. Hade verkligen velat fota där. Men i alla fall, bröllopet var så fint och festen var ungefär den roligaste jag någonsin varit på, och det är ju viktigare än bilder (försöker jag intala mig men ja, är fortfarande sur över det).
  
DSC_0042Men åter till augustilördagen i Rosendals trädgårdar! Vi la oss i äppelträdgården, och där stannade vi i flera timmar.
  
DSC_0047Så viktigt att få kvalitetstid med varandra när man inte längre bor i samma stad. 
 
DSC_0041Och när vi blev hungriga reste vi oss upp, åkte hem, och gjorde halloumiburgare. Så fin dag tillsammans, och rekommenderar verkligen Rosendals trädgårdar (och alla typer av trädgårdar egentligen) till alla.
 
vardag | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Så himla härligt! Gillar verkligen konceptet självplock, klok och fin idé!

#2 - - sandra:

Så otroligt härligt!

Åh, blev så glad för din kommentar! Mailar dig imorgon :)

Upp