Sypeppen Augusti 2018

Nu är det dags att kika på vad som har skapats för sypeppen under augusti. Man märker på bidragen att det varit högsommar: sömnadsbidragen består av shorts, klänningar och kjolar, och de stickade bidragen är få. Jag gissar att de kommande månaderna kommer innehålla betydligt mer garnrelaterat!
 
Alicia har sytt massor och skickat in 3 bidrag! Först ut de här härligt somriga shortsen.
 
En lejongul t-shirt, som enligt Alicia var som att "sy i filmjölk". Men jag tycker den blev hur fin som helst! Om du också våndas över att sy i trikå rekommenderar jag att du först läser Alicias blogginlägg för igenkänning, och sen läser igenom kommentarsfältet för där finns massa bra tips!
 
Sist ut, en lavendelfärgad klänning. Så himla fin! Jag älskar när ränderna går åt olika gåll.
 
Liselotte (en ständigt flitig sypeppare) har skickat in två bidrag. Hon har sytt en härlig fjärilstopp, och kryssat för några sybingorutor.
 
Hon har dessutom gjort superfina stolsdynor! Jag älskar det här tyget, vill genast också ha stolsdynor med citroner.
 
Malin har sytt den här fantastiska sommarklänningen med matchande hårband. Väldigt mycket 50-tal! Hoppas att den hann användas innan vädret slog om.
 
 
Hon har dessutom återbrukat en av sina gamla jackor, genom att sy om den så den passar hennes dotter. Perfekt ju!
 
Även Elin har återbrukat, genom att använda gamla jeans och påslakan för att sy en ryggsäck. Hon använde sig av guiden jag gjorde förra sommaren, men la till andra detaljer och element som jag tycker blev så fint!
 
Klara har gjort en projektpåse efter Fredrikas guide. Perfekt att ta med stickningen i!
 
Julia har gjort en haj-handduk, och är du sugen på att sy en likadan finns en väldigt pedagogisk guide på hennes blogg. Kan tänka mig att vilken unge som helst blir överlycklig för en sånhär.
 
Fredrika har sytt en jättefin kjol, och vill du sy en likadan har hon dessutom gjort en guide. Hon sydde även ett solliv av tyg som blivit över från ett tidigare projekt. Så bra sommaroutfit!
 
Och även jag sydde en kjol, i liknande modell som Fredrika. Har fått hindra mig själv ifrån att använda den här varje dag under augusti.
 
Sofie har stickat en jättefint sjal, som passar perfekt nu när hösten kommer. Så fint lövmönster!
 
Och Fredrika har stickat ett par strumpor, i en väldigt mysig färgskala.
 
Och till sist har Mathilde broderat en tavla i bröllopspresent till sin kompis som gifte sig. Så fint med en personlig gåva, med det gemensamma efternamnet.

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. 
 
 
sypeppen | |
Upp