den mönstrade med trumpetärmar

DSC_0294
 
DSC_0295
 
I våras, när Bella och jag var i Paris, hamnade vi på en marknad i Montreuil. I ett tält fanns en massa enkla a-linjeklänningar i storlek L-XXL, i superfina tyger. De kostade 5€ styck, så vi köpte två var i de största storlekarna. Sen sydde jag såklart om dom, och ovan är resultatet av den röda jag köpte. En enkel topp med trumpetärmar, vilket är det finaste jag vet i klädväg just nu. 
 
 
DSC_0291
 
I och med denna topp kan jag kryssa för två nya luckor i sybingon, "sy om ett plagg", och "sy något med insnitt". Dessutom har jag lite andra grejer jag pysslat med, så snart ska jag visa lite mer sömnadsrelaterat här. Känner mig så bloggtaggad just nu! Hoppas det håller i sig :)
 

→  Läs mer om sybingon här
 
att ha på sig, att sy | |
#1 - - petronella :

GUD SÅ FINT!!!

Svar: tack så mycket!
Josefine Folkesson

#2 - - Daisy:

åh vad fin<3333 älskar trumpetärmar och galna mönster

Svar: åh ja det är fint! tack :)
Josefine Folkesson

Upp