70-talströjan

DSC_0011_1
 
För några år sen hittade jag en långkjol på second hand. Den sprättades upp, och lades sen i en låda full av andra tyger, för jag visste inte vad som skulle bli av det. Men för ett tag sen hittade jag det igen, och bestämde mig för att göra en tröja.
 
 
DSC_0018
 
Minuset med denna tröja: 100 % obehagligt syntetmaterial
Men på plussidan: mönstret, 70-talsfärgerna, den lilla polokragen och de något utställda ärmarna. Använder den inte så jätteofta eftersom den helt enkelt inte är så skön, men gillar den ändå.
 
att sy | |
#1 - - Sabina:

Färgerna och mönstret är så fina! Visst är det typiskt att så många 60-och 70-tals tryck är på syntetmaterial men dom är ju så glada och fina!

Svar: ja, jag vet, så himla trist! :(
Josefine Folkesson

#2 - - Hanna:

Nej så fin!

Upp