den mönstrade klänningen

DSC_0004
 
För kanske en månad sen sydde jag en ny klänning. Det var ett supersnabbt projekt pga trikåtyg och ett mönster jag redan hade färdigt. Bara att klippa ut → overlocka → fålla → klart! Egentligen gillar jag mest att sy i vävda tyger där det krävs lite mer arbete och eftertanke, men ibland är det väldigt skönt när det går snabbt.
 
 
DSC_0026
DSC_0038
 
Jag gjorde den minikort, med trumpetärmar och liten polo. Tycker att ärmarna bidrar med så mycket tyg att en inte riktigt tänker på att den är så kort.
 
 
DSC_0044
 
Tycker mycket om den! Dessutom kostade tyget typ 50 kr på stoff och stils rea, så klänningen blev ju väldigt billig. Använde den både på julafton när jag var hemma och åt en massa mat (a-formad så får plats med mycket), och på annandagen när jag var ute och dansade. Den passade ypperligt till båda tillfällena!
 
att ha på sig, att sy | |
#1 - - Erica:

Super fin klänning, modellen är helt perfekt och tyget är jätte fint!

#2 - - Sofia :

Toppfin klänning! Modellen passar dig!

Upp