regnjackan

DSC_0176
 
DSC_0147
 
DSC_0173
 
 
 
 
DSC_0184
 DSC_0139
 
Sen jag flyttade till Göteborg har jag insett en sak - Göteborgarna vet hur en klär sig när det regnar. Folk här har snygga regnkappor. När jag var yngre var regnkläder det mest pinsamma en kunde ha på sig, men det är så knäppt för en bra regnjacka underlättar ju livet. 
 
Jag har haft ganska svårt att hitta en regnkappa jag gillar (egentligen vill jag helst ha en sån här, men de är så sjukt dyra), så till slut bestämde jag mig för att sy en själv. Tyget är ett särskilt regnklädes-tyg från stoff och stil, tror det kostade 99 kr metern så det var billigt! Modellen är utställd, och har rejäla fickor. Luvan är fodrad med ett svartvitt randigt tyg som blev över när vi sydde detaljövningar i skolan, och knapparna är silvriga tryckknappar som jag slagt fast. Sömmarna är tejpade med regnkläderstejp, vilket var svårt att få snyggt men till slut blev det ändå helt okej. Jag har dock inte testat den i ösregn än så jag vet inte hur bra det funkade... Men även om denna jackan kanske inte står emot vilket väder som helst funkar den väldigt bra när en bara ska vara ute en stund. 
 
Överlag är jag himla nöjd med denna jackan! Jag sydde nämligen en regnjacka för några år sen, som jag inte tyckte om alls, och därför har jag dragit mig lite för att sy en igen. Nu är jag glad att jag gjorde det, och jag tycker extra mycket om tryckknapparna och fodret i luvan, såna små detaljer kan verkligen få ett plagg att se mindre hemmasytt ut. 
 
På bilderna är det min lillasyster Isabella som har på sig jackan :)
att sy | |
#1 - - Sabina:

Vilka bilder och regnjackan alltså, den är så himla fin. Den blå färgen med de silvriga knapparna och storleken på fickorna, alltså vilken dröm-regnjacka!! Jag kan tänka mig att det måste varit superknepigt att få till ärmarna i det där tyget och sedan tejpen över alla sömmar men den ser så galet välgjord ut, Heja!

Svar: Åh tack, vad glad jag blir!
Josefine Folkesson

#2 - - jore:

men, hur snygg jacka!! vad grym du är!

Upp