födelsedagen med antagningsbesked, pizza och kattgos

DSC_0003
Igår fyllde jag 22. Hade en megafin dag på alla sätt, som började med att Henrietta och Maja kom hem till mig för pannkaksfrukost och mimosa. Det var varmt och soligt så vi kunde äta på balkongen.
 
DSC_0045
Och jag fick en jättestor blombukett och denna fina tröja av dom! Har länge tänkt köpa den själv, men det har inte blivit av så jag blev jätteglad.
 
DSC_0008
Efter frukost gick vi ner till stan, där vi mötte Julia på pedagogens trappa. 
 
DSC_0010
Vi gick till La Sombrita där vi hade tänkt ta en öl, men istället blev det dagens drink för nu hade vi en sak till att fira. Nämligen att jag precis innan vi gick ner till stan hade öppnat brevet jag fick från tillskärarakademin med mitt antagningsbesked. Jag har ju sökt direktrisutbildningen, och hade provdag för två veckor sen som jag tyckte gick ganska dåligt, så jag var helt inställd på att inte komma in. Sen öppnade jag brevet och fick en chock när det stod "Grattis, du är antagen"!!!! Jag började gråta och vi skrek och jublade alla tre så högt att min granne öppnade dörren och undrade vad som hade hänt. Alltså herregud, lyckligaste dagen i mitt liv!
 
DSC_0014
Drinken skulle enligt servitören ta oss "direkt till Hawaii", och den var mycket god. 
 
DSC_0020
Hela eftermiddagen strosade vi på stan, gick i affärer och så gjorde vi det mest turistiga jag gjort i Göteborg, vi åkte nämligen Stinsen. Mysigt ändå! 
 
DSC_0026
På kvällen kom ett gäng vänner hem till mig, med ännu mer blommor, bubbel och en body lotion som luktade supergott.
 
DSC_0027
 
DSC_0024
Jag hade gjort tre veganska pizzor som jag bjöd på. Jag följde det här receptet för deg, tomatsås, sås och en topping, sen gjorde jag två med andra fyllningar. De blev jättegoda! Brukar alltid bara köpa ett färdigt pizzakit när jag gör pizza hemma, men det här var så mycket bättre. Vill typ inte äta något annat just nu!
 
DSC_0030
Mycket smakligt var det. 
 
DSC_0037
Efter mat och lek och prat gick vi ut på balkongen en stund, och då hörde jag en liten bjällra och efter en stund såg jag detta lilla huvud. Alltså Taylor, katten som brukade vara inne hos mig i vintras, men som vi numera bara ser utomhus när hen springer och leker. 
 
DSC_0035
 
DSC_0034
Den kom och hälsade på! Best day ever!!! Stannade dock inte särskilt länge, men att få lite kattgos på sin födelsedag är ju guld.
  
DSC_0043
Sen åt vi poptails (popsicle + coctails) som jag gjort av hallon, socker, lime och vin. Och när klockan började bli mycket gick folk hem, det var ju trots allt tisdag.
 
Alltså på riktigt. Bästa födelsedagen någonsin.
 
festligheter | |
#1 - - Elin:

Men grattis!!! Både på födelsedagen och till utbildningen! Är det på tillskärarakademin i Göteborg? Vad är det du har pluggat tidigare? :)

Svar: Tack så mycket! Ja precis, i Göteborg. Tidigare har jag gått 3 år på textilhögskolan i Borås, utbildningen heter butikschef och/eller textile management (lite oklart med namnet hehe)
Josefine Folkesson

#2 - - ISA:

Men alltså hallåååå! hur mycket bra saker kan hända på en och samma dag!? supermegagrattis <3

Svar: Jag vet, helt orimligt! Tack så mycket :)
Josefine Folkesson

Upp