den blå fuskmocka-kjolen

DSC_0036
 
Ganska länge har jag haft en stuvbit av blå fuskmocka i min tyglåda. Köpte det billigt och tyckte det var fint, men visste inte riktigt vad jag skulle sy av det. Var lite inne på en jacka ett tag, men sen blev det en kjol ändå. Det används ju flitigt, och kändes lättare att matcha än en jacka. 
 
 
DSC_0011
 
DSC_0014
 
Jag använde ett kjolmönster jag gjorde för drygt ett år sen, som jag nu använt till fem olika kjolar. Alla är de lite olika, men grunden är densamma.
 
 
DSC_0015
 
Denna fick kantiga fickor i iPhone-storlek, och guldigt metallblixtlås mitt bak. 
 
 
DSC_0038
 
Tycker mycket om den! Lite som en jeanskjol, men med finare textur. 
att sy | |
#1 - - Ethel:

Åh jättefin!

Svar: Tack! :)
Josefine Folkesson

#2 - - Sabina:

Finaste blå färgen ju!

Svar: Ja gillar den jättemycket!
Josefine Folkesson

#3 - - Fredrikapåvinden:

Åh den är sååå fin Josefine! <3

Svar: Tack <3
Josefine Folkesson

#4 - - sotvatten.blogg.se:

men SÅ fantastiskt fin!

#5 - - Jessica:

Vilken snygg! Blir så impad av människor (som du) som är så bra på att sy, det skulle jag också vilja vara!

#6 - - Matilda Engström:

Åhh, VART har du fått tag på mönstret?

Upp