Sömnadsplaner maj

DSC_0004
Kan ni fatta att det är maj? Känns ganska knäppt tycker jag, särskilt med tanke på att det snöade idag... Hur som helst så är det en ny månad, och jag kommer äntligen ha lite mer tid att lägga på sömnad än de senaste veckorna, när jag haft en sjukt intensiv period på jobbet. Mina planer för maj är:
 Att sy färdigt balklänningen jag gör åt min lillasyster. Jag måste verkligen prioritera den framför annan sömnad just nu!
✂ Börja på en hängselklänning till mig själv (förhoppningsvis).
✂ Eftersom jag kommer flänga en hel del mellan stockholm och göteborg planerar jag att slutföra en del virkningar jag har på gång, det är nämligen en perfekt hobby att ha med på tåg.
✂ Sen ska jag ju såklart göra klart månadens sypeppsbidrag, men vad det är håller jag för mig själv en stund till. Ni glömmer väl inte att det är Fredrika som håller i sypeppen i maj? Här hittar ni insamlingsinlägget.
 

Sypeppen är ett initiativ som drivs av Sew it yourself - din syjunta på nätet. Här får du möjlighet att visa upp dina alster, ha nördiga konversationer om textilt skapande och rådfråga när du behöver hjälp. Syftet med sypeppen är att inspireras och skapa tillsammans. 
 
 
 
sypeppen | |
Upp