2012 - Januari till December

Och så var det dags för årssammanfattningen. Tycker att det är ganska roligt att göra, så får man lite bättre koll på hur året faktiskt har varit. 2012 har gått så fort, som det alltid gör, och det har varit händelserikt fast det inte känns så. Har bland annat tagit studenten och bytt folkbokföringsadress, börjat på textilhögskolan och lärt känna en massa nya människor. Men 2012 har inte kännts lika mycket i mig som 2011 gjorde. Har inte blivit kär, har inte varit heartbroken. Både bra och dåligt.
 
Januari
En vecka in i januari bjöd Maja och Henrietta på middag. När maten var slut kom en massa andra, och det blev alkohol och dans halva kvällen. Det bästa var ändå när jag och några till fick för oss att vi skulle grilla korv, mitt i natten. Vi körde runt till våra olika hem för att hämta grillkol, tändvätska och prinskorv i brist på grillkorv, tog oss ut till en sjö och när vi väl skulle gå ut från bilen, blev alldeles för nojiga och åkte istället hem till mig, åt råa prinskorvar och hamburgare från McDonalds och ägnade resten av natten åt att berätta fyllehistorier medans vi lyssnade på Håkan Hellström. 
Annars längtade jag mest efter sommaren och firade att jag hade överlevt ett år utan honom.
 
Februari
Åkte med familjen till Teneriffa för att en verklighetsflykt och lite sol. Blev också tvungen att flytta ur från min fina lilla etta som funkade så oerhört utmärkt att ha fester i, och det var så väldigt sorgligt. 
 
Mars
Var en väldigt händelselös månad, sydde mest som en galning till modevisningen och dog över att det fortfarande inte fanns några tecken på vår. Men hade nästan-namnsdag och Emma överraskade mig med en liten present, och det gjorde mig glad. 
 
April
April började med en hemsk tragedi som fick alla att må dåligt. Några dagar senare var det dags för modevisningen, som jag och resten av textilklassen hade tillsammans som projektarbete. Det var så otroligt stressiga dagar med modeller överallt, finjusteringar på plaggen, omkringkörande för att hämta upp skor jag skulle låna och fika jag skulle bjuda tjejerna på, bygga upp en catwalk tillsammans med klassen, klippa låten, ordna tid i fotostudion och en himla massa andra grejer, men det var också så väldigt roligt! 
Jag fick också tag på en annan lägenhet, och det blev vår. På valborg grillade jag och några andra tjejer på min innegård, och sen tog vi oss till en studentfest.
 
Maj
Fick in den här lilla krabaten i mitt liv, som jag älskar så väldigt mycket mer än jag någonsin kunde tro. Annars hängde jag mest i trädgårdar, åt jordgubbar och glass och njöt av att skolan snart var slut. Och paniksydde balklänningen.
 
Juni
I juni hände en massa saker. Det började med Siesta-festivalen tillsammans med Henrietta och Olivia, som var kallt, regningt och blåsigt men ändå bland det bästa någonsin. Sen var det studentbal i ösregn, men ändå fint, och på natten där blev det min nittonårsdag och det var dans och grattis grattis och jag bjuder på en shot. Veckan efter flängde jag runt på studenter, bland annat min egen. Det var så konstig känsla att springa ut från skolan för sista gången och lämna tre år bakom sig, men det var ändå dags. Det var också här någon gång som jag bestämde mig för att det fick vara nog, och slutade äta kött helt och hållet. Så stolt och glad över att jag tog det beslutet, och inte har tummat någonting på det än så länge.
 
Juli
Jobbade hela hela tiden i juli, utom dom sista dagarna. Då åkte jag till Emmaboda tillsammans med Johanna, Maja och Henrietta. Det var varmt och svettigt och alldeles underbart, och trots hemska bakfyllor och getingstick och värmeslag ville vi aldrig åka därifrån.
Veckan efter byggde vi om på jobbet, och jag slet alldeles för mycket med en festivalförkylning i kroppen vilket resulterade i en långdragen lunginflammation. 
 
Augusti
Augusti var min sista månad innan jag flyttade, så jag hängde så mycket som möjligt med alla. Hade bland annat en liten hejdå-fest med dom här + några till sista fredagen hemma, innan vi gick till deluxe. Hade även en mysig heldag med Emma då vi gjorde en massa mat, låg och solade och spelade Uno tillsammans med Henrietta på kvällen. Och så var det Karl-Oscar-dagarna, när vi förfestade hos Anna och jag och Emma gjorde en repris av hur vi hade det förr i tiden, när vi dansade tills vi inte orkade mer och sen gick hem tillsammans.
 
September
Flyttade till Borås och tog nästan inga bilder alls, men en dag var jag och Tanya på djurparken, därav elefanterna. I två veckor försökte jag hitta min plats och lära känna alla, vilket inte går när man är 50 stycken i klassen och väldigt olika, men jag lärde känns Tova som blev min bästa vän i Borås, och en massa andra som jag också tycker mycket om.
 
Oktober
En saknad Emma kom till Borås, och vi köpte tyger, fikade alldeles för mycket, gjorde god soppa och gick på matmarknad. Hon stannade ett dygn och det kändes som för lite tid, men det var ändå fint att få umgås med henne.
Sen hade jag också mitt livs kanske roligaste natt när jag en lördagskväll bestämde mig för att åka till Göteborg, och där mötte jag upp några gamla kompisar och hamnade på en gayklubb. Kan liksom inte beskriva hur mycket jag skrattade den natten. Och dagen efter träffade jag Henrietta som också var där, och henne hade jag saknat något enormt.
 
November
Tentade av två kurser och åkte hem för att fira och träffa nästan alla mina vänner som var hemma då. Vi förfestade hos Henrietta och de flesta var väl lite för övertaggade, så det blev en spännande kväll. Dagen efter hade vi det bästa bakishänget någonsin, åt makaroner med ost och pajade en kastrull, tittade på film och beställde mat.
 
December
Firade Tovas födelsedag med ett tårtkalas som övergick i fest när vi bestämde oss för att korka upp vinet och spruta ut fuskchampagnen hon fått. Blev en bättre måndagskväll än väntat.
Annars var vi mest i trikålabbet och på fester hit och dit, ständigt med ett glas vin i handen kändes det som. En helg åkte jag till Göteborg för att träffa Maja, Emma och Henrietta, gå på stan och liseberg och bara ha det bra. Och kallt. 
Några dagar innan jul åkte jag hem, och snart är detta året också slut. 
sammanställningar | |
Upp