ursäkta min bitterhet, men det är måndag

Hej hej hemskt mycket hej, nu var det visst ett tag sen sist igen, men så har jag varit lite upptagen och lite utomlands och sådär. En teneriffavecka, närmare bestämt. Och det var ju såklart varmt och fint och skönt att bara ligga i solen hela dagarna, men så kommer man hem och bara TJOFF rakt in i verkligheten igen, no mercy. Några saker som får mig att må aningen dåligt just nu är:
att folk pratade om att våren hade kommit till sverige när jag var borta, men visst började det snöa ikväll ändå.
att den där uppsatsen som jag trodde skulle vara klar om kanske en månad tydligen ska lämnas in nästa vecka.
att det där provet jag inte visste vi skulle ha visst ska skrivas nästa vecka även det.
att plånboken är så jäkla tunn och det finns så oerhört mycket jag behöver (egentligen - vill ha)
att jag bara fick hem två av de tre tygerna jag beställde förra veckan.
att det är 44 dagar kvar till modevisningen, och det känns som alldeles för lite.
och det som gör mig mest ledsen av allt - att jag har blivit av med min fina lilla etta som jag haft i snart tre år, och har ägnat hela dagen åt att tömma och städa ur den. Snipp snapp snut så var det ljuva lägenhetslivet slut.
vardag | |
Upp