London dag 1 & 2

Förra tisdagen, efter en lång kall natt sittandes/liggandes/halvsovandes ett hårt golv på Kastrup, kom Robin och jag till slut fram till London. Vi var trötta och slitna, men bestämde oss för att turista direkt eftersom att det var min första gång i London.
 
Vi började med att gå hit och titta på Big Ben och parlamentshuset. Så himla fina byggnader.
 
Pustade ut lite i en park och tittade på båtar.
 
Och så gick vi till Trafalgar square. 
 
Efter detta var vi helt slut och vrålhungriga, så vi åt vegetariska tacos innan vi satte oss i en park och tittade på folk ett tag. Här är jag så himla trött + har tidernas nackspärr men ändå så himla glad att vara framme och äntligen ha en veckas semester med honom jag är kär i.
 
Alltså denna kille <3 
 
Dagen efter åt vi brunch på ett litet kafe intill Earls Court Two, alltså precis bredvid vårt hotell. Beställde in varsin svampomelett, och fick massa pommes och vita bönor i tomatsås till? Så himla knäppa matvanor, men man håller ju sig mätt i en evighet.
 
Denna dag tog vi bussen en bit och hamnade sedan här. Vi gick omkring en stund innan vi tog tunnelbanan och hamnade här:
 
Alltså i Camden. Vi gick länge bland marknadsstånd och second hand-butiker, Robin köpte en skjorta och jag klämde på för dyra 60-talsklänningar. 
 
Efter nån timme åt vi bruschetta och drack kaffe, detta var så himla gott. Ost, tomater, vitlök och basilika kan ju nästan inte gå fel.
Vi fortsatte dagen med shopping lite här och där, och på kvällen åt vi pasta och drack öl på en italiensk resturang. 
att resa | |
Upp