Barcelona dag tre

Tredje dagen började med frukost med Henrietta och Lizzie, sen satte jag mig på takdäcket på en turistbuss och åkte runt i tre timmar.
 
Såg mycket fint på vägen, mest hus och andra byggnader, och lärde mig ett och annat men blev helt sjukt rastlös. I slutet av rundan slutade jag lyssna på guiden och övergick till podcasts, för jag hade helt tappat koncentrationen. Dock nöjd över att jag åkte bussturen!
 
Vid lunchtid mötte jag upp dessa två och åt vegetariska burgare. Letade i guideboken för att hitta nåt bra ställe.
 
På eftermiddagen strosade jag och Henrietta runt i staden. Gick in i små butiker och kom in på bakgator.
 
Fikade med cupcakes.
 
Vi delade såklart, det gör vi ca jämt när vi äter tillsammans. Då behöver en ju liksom aldrig bli missnöjd med sitt val och tänka att en borde tagit det den andra valde, en får båda!
 
Efter lite shopping och en massa promenerande var det dags för tapas (igen). Vi gick till ett ställe som erbjöd 7 tapas + dryck för €24. Bäst var de marinerade champinjonerna, sämst var röran som är närmst, nån slaga rysk sallad. Det var allt för dag tre!
 
 
att resa | |
#1 - - Vicky:

barcelona! vill så dit!

Upp