förra fredagen

Förra helgen hade Henrietta sin vän Emma på besök. Jag har träffat henne några gånger, och ville gärna hänga på när de skulle spela biljard. 
 
Vi satt ett tag och väntade på att få ett bord. Under tiden drack vi öl, pratade om dialekter och blev raggade på av en oerhört ihärdig kille.
 
Sen blev ett bord ledigt, och vi började spela. Det var så kul, och vi fastnade verkligen i spelet!
 
Efter en timme ungefär fick vi sällskap av Robin, Mattias och Isak. Vi spelade två omgångar tjejerna-mot-killarna, och vi vann båda gångerna! Jag älskar att vinna, så jag var väldigt nöjd.
 
När klockan började närma sig ett sa jag hejdå till de andra, och spenderade en tröttsam timme i kollektivtrafiken. Drabbades både av vägarbeten och dåliga byten. Dagen efter gick jag upp tidigt för att gå på helgkurs i detaljsömnad på tillskärarakademin. Hade så roligt och lärde mig så mycket! 
vardag | |
Upp