vårkappan

För ett tag sen fick jag för mig att jag skulle sy en vårkappa. Nåt ljust eller pastelligt, med krage. Till slut köpte jag ett gräddvitt bomullstyg med beigea detaljer, som bara syns om man tittar väldigt nära.
 
Det blev prinsesskärning, rundad krage och matta knappar. 
 
Och blått foder. Nu är det ju så att den kanske blev klar lite väl sent. Om förra veckans väder kommer tillbaka, är denna kappan för varm för att användas. Men så finns ju sommarkvällar och tidig höst, så vad gör väl det. 
Detta blir mitt bidrag till sypeppen nummer 20! Måste ju vara med när det är jubileum (om jag nu inte är för sent ute även i det fallet).
att sy | |
#1 - - lilly:

wow va fin!

Svar: Åh, tack!
Josefine Folkesson

#2 - - Emma:

slutar aldrig förvånas över hur mycket otroligt fina grejer du kan sy, så fin kappa! *applåd*

Svar: <3
Josefine Folkesson

#3 - - MusingsOfDee:

Fiiin :) Sydd den selv? SHITT, jeg klarer ikke engang sy i en knapp :p haha

Svar: ja, den har jag sytt själv :) tack!
Josefine Folkesson

#4 - - Moa:

Hejsan!
Jag undrar hur du får tag i alla mönster till allt du syr? Eller du kanske ritar egna mönster? I så fall har du några heta tips på hur man kan göra det så snyggt som möjligt :D Du syr otroligt fint, "keep it up" <3

Svar: hej! tack så jättemycket! jag gör i princip alla mina mönster själv. har du aldrig gjort det innan är ett tips att gå en kurs i mönsterkonsrtuktion, man lär sig väldigt mycket på det. sen är boken "mönster och konstruktion för damkläder" av öberg och ersman guld! använder den som bas till alla mönster jag gör
Josefine Folkesson

Upp