den rosa vårkappan

Ni kanske kommer ihåg det rosa tyget jag köpte för ett tag sen? Det skulle ju bli en kappa och jag tänkte att det skulle ta ganska så lång tid, men allt gick så himla smidigt! Klippe ut tyget förra söndagen, sydde ihop yttertyget och fodret på tisdagen, sen skulle jag ju hem över påsk men då skulle fodret bara fästas, så jag tog med allt och sydde det för hand.
 
Är extra nöjd med kragen, eftersom att jag inte gjort denna typ av krage med slag på något annat är Robins kavaj, och då gjorde jag på ett annat sätt. Annars brukar jag föredra krage som är knäppt i halsen, men på denna kappan tyckte jag det blev fint.
 
Efter det enorma kavajprojektet ville jag göra denna kappan lite enklare, så jag skippade slits och innefickor och allt sånt. Jag funderade på att göra passpoalerade fickor i prinsesskärningen, men sen valde jag utanpåfickor för att inte göra den för "stilig".
 
Just nu har den tryckknappar som en temporär lösning, men när jag har tagit tag i saken och klätt knappar ska den ha det och handsydda knapphål tänker jag. 
 
Som jag nämnt innan var jag ju lite osäker på tyget, ville egentligen ha en mer pastellig rosa, men nu känner jag ända att jag gillar denna syrenrosa nyans. Dessutom är ju detta en slags uppdaterad version av denna jackan (alltså samma mönster fast med lite ändringar), och denna har blivit så enormt mycket bättre. Blir ju verkligen en bekräftelse på att en utvecklas, och det känns ju alltid fint.
 
 
att sy | |
#1 - - ethel:

Oj så himla himla fin!

#2 - - chrissy:

omöjligt fin!! älskar verkligen nyansen, tycker den ser helt perfekt drömmigt pastellig ut :)

#3 - - linnea :

Så himla fin verkligen :D va duktig du är!

#4 - - Daniella 🌙:

men wow!!

#5 - - sofi:

Åh, vilken fin!

#6 - - Matilda:

Men wow vad du är duktig! Den blev så fin & jag älskar färgen!

#7 - - Hanna:

Fiin!!!

Upp