den blommiga klänningen

DSC_0082Det är årets sista dag, och dags att visa årets sista sömnadsprojekt. Med årets sista menar jag att det är det ända som inte bloggats om tidigare, men jag sydde den faktiskt redan i början av september. 
 
DSC_0088Den här klänningen hade jag på mig när Robins bror gifte sig. Det var ett fantastiskt fint höstbröllop, och trots september var det högsommarvärme så det var inga problem att vara barbent hela kvällen. Klädkoden var ungefär "något du känner dig fin i", och det gjorde jag verkligen i denna klänningen,
 
DSC_0071Tyget är en stuvbit från Ohlssons tyger som kostade nästan ingenting. Är så glad att jag hittade det! Från början hade jag köpt ett enfärgad marinblått tyg som jag tänkte använda till klänningen, samt lite marinblått spetsband att dekorera med, men tror att den klänningen hade blivit väldigt tråkig i jämförelse. Jag älskar verkligen mönstret på tyget, och den mörka basen.
 
DSC_0090Mönstret är samma som till den prickiga klänningen, fast med lite vidare ärmar. Kanske det bästa mönstret jag gjort till mig själv i år? Och det kommer garanterat bli fler klänningar i samma modell framöver.
Och med det vill jag önska er ett gott nytt år! Hoppas ni får en fin kväll oavsett hur ni firar 
 
att ha på sig, att sy | |
#1 - - Linda Sjöstrand:

Det var verkligen ett fantastiskt fint tyg!

Upp