den orangeröda tröjan

DSC_0731För ett litet tag sen, när jag var hemma i Göteborg, passade jag på att använda min overlock som står där lite bortglömd just nu, medans jag bor i stockholm. Det som syddes var en orangeröd tröja, som är så enkel och kanske lite intetsägande men som jag ändå tycker väldigt mycket om.
 
DSC_0713Jag har tröttnat ganska mycket på de magkorta toppar jag använt så mycket de senaste åren, därför fick denna bli längre, men ändå så pass kort att en inte behöver stoppa in den i kjolen. Jag tänkte först göra den till en polotröja, men när jag rensade min garderob för ett tag sen och insåg att i princip alla tröjor jag äger har polokrage tänkte jag att det kan vara bra att variera lite.
 
DSC_0722Tyget kommer från stoff och stil. Det har en jättefin lyster, och är mjukt och skönt. Och det var allt för idag, tack och hej!
 
att ha på sig, att sy | |
#1 - - Daniella 🌙:

men gud vad fin, man kan ju inte se ett dugg att den är hemmasydd! hade lätt kunnat komma från typ topshop <3

Svar: Tack så mycket!
Josefine Folkesson

#2 - - Ellen Lindberg:

Du är ju så himla duktig! Heja, heja <3

Upp