vad som händer just nu

Brännö
Bild från förra årets gbg-sommar
 
Detta året - så mycket som händer, så mycket fram och tillbaka och upp och ner, både i mig och runtom. Det började med att Robin blev tvungen att läsa en termin i stockholm, och jag sökte praktik och fick både praktik och boende i stockholm och det gick väldigt smidigt. Sen la företaget jag skulle ha praktik på tillfälligt ner sin verksamhet, och jag fick reda på det exakt en månad innan praktiken skulle börja. Två veckor innan praktikens första dag hörde Björn Borg av sig till skolan och sökte en praktikant - det blev jag. 
Hade en fantastisk praktik och trivdes så bra och lärde mig så sjukt mycket, men tackade ändå nej till ett sommarvikariat som inköpsassistent pga vill ju jobba med konstruktion, samt ville inte vara i stockholm under sommaren. I slutet av maj flyttade jag hem till Göteborg igen och var så jävla glad att vara hemma. Var superstressad över examensarbetet men det löste sig, sen åkte jag till Barcelona i fem dagar och hade sån himla skön och välbehövd semester. När jag kom hem skulle jag ha en veckas semester till innan jag började mitt sommarjobb i lindexbutiken jag jobbade i förra året. Istället ringde min praktikhandledare när jag satt på tåget från kastrup och erbjöd mig en projektanställning på 6 månader som mönsterkonstruktionsassistent. 
Alltså precis vad jag vill göra.
På ett företag jag vet jag trivs så himla himla bra på.
Och efter en ångestladdad helg där jag vägde för och nackdelar (hade ju liksom redan skrivit på kontrakt för sommarjobb) pratade jag med min chef på lindex som direkt sa "åk till stockholm, det klart du ska tacka ja!". 
Så - på måndag flyttar jag till stockholm. Det här var inte alls vad jag hade planerat eller tänkt mig och jag är så dålig på att vara spontan men jag lär mig mer och mer. Och fast det är så himla tråkigt att lämna göteborg och Robin och min lägenhet är jag så jäkla glad över att en vecka efter examen fått precis det jobbet jag ville ha.
 
Jag vet att bloggen varit inaktiv under så himla lång tid nu (ser dock att ni fortfarande kollar in, så glad över det!), men snart ska jag försöka recapa våren och visa hur jag hade det i Barcelona, och när jag fått upp mina symaskiner till stockholm kommer förhoppningsvis sömnadsinläggen börja komma igen!  
vardag | |
#1 - - Ebba:

GRATTIS till jobbet! Det kommer säkert bli toppen!

Svar: tack så jättemycekt :))
Josefine Folkesson

#2 - - Ethel:

Grattis grattis grattis så himla KUUL att höra! Så glad för dig!

Svar: åh men tack så mycket!!
Josefine Folkesson

#3 - - Linnéa:

Grattis till det nya jobet!

Svar: tack! :)
Josefine Folkesson

#4 - - Joré Dirgélaité:

men åh så roligt!! vilken stjärna du är, grattis till jobbet!

Svar: tack så himla mycket!
Josefine Folkesson

Upp