den prickiga klänningen

DSC_0509Dags att gå ifrån sew alongen lite grann (ni hänger väl med?), och fokusera på något annat sömnadsrelaterat, nämligen den här klänningen som jag sydde strax innan påsk men inte kommit mig för att fota förrän nu. 
 
DSC_0048_1
Tyget är en härlig viskos från stoff och stil, mjukt och skönt och med jättefin fall. Det blev över från ett projekt i skolan, och jag bestämde mig ganska snabbt för att göra en kort klänning med vidd i kjolen. 
 
DSC_0542
Dessutom har klänningen en av mina favoritdetaljer, vilket är vida ärmar. Tycker det är så himla fint.
 
DSC_0512Jag har använt denna klänning massor sen jag sydde den.  Den är så skön att ha på sig, men ändå ett plagg jag alltid känner mig fin i. Den funkar dessutom väldigt bra som ett plagg en kan ta till när en inte vet vad en ska ha på sig, för svartvitt passar alltid. Jag gillar också mönstret väldigt mycket, att prickarna är oregelbundna gör att det inte blir för gulligt. Mycket nöjd med denna klänning!
 
att sy | |
#1 - - Sara:

Vilken perfekt och drömmig klänning!

Svar: Tack så mycket!
Josefine Folkesson

#2 - - Fredrikapåvinden:

Åhhh hur fin som helst ju!!! Nu blev jag jättesugen att också sy en sån klänning <3

Svar: Taack! Ja men gör det :)))
Josefine Folkesson

#3 - - Ellen Lindberg:

Åh, denna gillar jag! Supermycket. Ser ut att vara prick perfekt vidd i kjolen.

Svar: Tack så mycket! Ja, gillar den jättemycket :)
Josefine Folkesson

#4 - - Ethel:

Så himla fin!!

Svar: Tack så mycket!
Josefine Folkesson

#5 - - sara:

megafin!

Svar: Tack!
Josefine Folkesson

#6 - - Linnéa:

Åh vilken fantastiskt fin klänning <3

Svar: Tack så mycket :)
Josefine Folkesson

#7 - - sandra:

Alltså DÖR så snygg den är! Wow.

Svar: Tack så mycket!!
Josefine Folkesson

#8 - - Liselotte:

Vilken fin klänning. Jag tycker det är så snyggt med sådana armar. Jag ska också sy en liknande klänning med sådana armar. Jag har fått en provdocka i födelsedagspresent/julklapp så nu är jag så sugen på att börja sy. Jag är ledig efter nyår och då hoppas jag få tid för detta. Ha en fortsatt god jul.

Upp