årssammanfattningen

Gjorde du något 2015 som du aldrig gjort förut?
Jag gjorde en massa arbetsprover och sökte in till Tillskärarakademin, reste utomlands med bara min lillasyster, tog kandidatexamen, började jobba inom Lindex bemanningspool, stickade klart en halsduk, planterade avocadokärnor, och säkert en massa andra grejer. 
 
DSC_0004

Vilka länder besökte du?
Frankrike och Danmark.

Är det något du saknade år 2015 som du vill ha år 2016?
Mer sol, bad och medmänsklighet.

Vilket datum från år 2015 kommer du alltid att minnas?
9:e juni när jag öppnade brevet där det stod att jag kommit in på tillskärar. Väldigt lätt att minnas eftersom att det dessutom råkar vara min födelsedag.

DSC_0302

Vad var din största karriärsmässiga framgång?
Väljer att tolka denna frågan utbildningsmässigt, och då är jag så himla stolt över att jag tog examen från Textilhögskolan utan att behöva göra en enda omtenta, och såklart det ovan nämnda ↑. 

Och din största framgång privat?
Så himla svår fråga... Men jag tycker verkligen att jag blir säkrare i mig själv för varje år, och det är så himla skönt. En sak som jag verkligen förstått detta året är att jag har en introvert personlighet, alltså att jag mår bra och samlar energi av att vara för mig själv. Har läst mycket om det här i år, och även om jag alltid känt ett behov av att vara ensam känns det lättare att acceptera när jag vet att det finns en förklaring till det. Jag älskar ju att umgås med kompisar, men behöver, oftare än många av mina vänner, vara helt ensam för att inte bli "socialt utmattad". Det känns liksom mer rimligt att lyssna på kroppen när en vet vad det beror på.

Vad spenderade du mest pengar på?
Säkert tyger... Och mat förstås, älskar mat.

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Överlag gladare tror jag. Så svårt att veta ju, men jag har haft ett bra år.

DSC_0040

Vad önskar du att du gjort mer?
Tränat, så att jag skulle slippa min stela nacke. Åkt ut till skärgården oftare. Fotat mer. Läst mycket mer.

Den bästa tv-serien?
Mad men! Började titta förra året men fastnade inte så mycket för det, men i somras/höstas maratontittade jag. Gillade säsong 5 bäst. 

Bästa böckerna du läste i år?
Har läst alldeles för lite, men i alla fall lyssnat på ganska mycket böcker. Älskade alla Gillian Flynn-böckerna! Väldigt spännande böcker med mycket kvinnliga karaktärer i roller en inte är van att se kvinnor i.

DSC_0179

Den maträtt du åt oftast 2015?
Det kan mycket väl vara halloumiburgare, men jag har också ätit oväntat mycket dumplings! Har lagat det några gånger och fryst in en massa, så det har blivit den perfekta måltiden när jag inte orkat laga mat men ändå velat ha nåt riktigt gott. Här är receptet för den som vill testa.

Vad gjorde du på din födelsedag 2015?
Åt frukost bestående av amerikanska pannkakor och mimosa på balkongen tillsammans med Maja och Henrietta, fick antagningsbeskedet från tillskärar, skrek och grät av lycka en stund, gick ner till stan och mötte upp Julia för att dricka drinkar allihop, åt lunch på Le pain francais uteservering, gick hem och gjorde en massa pizzor och bjöd ett gäng vänner, och fick slutligen besök av katten Taylor. Jag kan på riktigt inte tänka mig en bättre födelsedag. Här bloggade jag om hela dagen.

Högsta önskan just nu?
Att världsläget ska lösa sig.

DSC_0034

Vad fick dig att må bra?
Har umgåtts med så mycket bra personer i år! Vi var några stycken som började ha söndagsmiddagar, och nu tycker jag så himla mycket om dom. Jag hängde nästan jämnt med Maja och Henrietta i somras vilket var så så fint. Jag har lärt känna massa nya personer i Göteborg, främst genom skolan såklart men också Fredrika genom bloggen och det är jag så himla glad över! Att katten Taylor en kall januaridag hittade in i min lägenhet har gjort hela året bättre, och att Robin och jag håller ihop och är så trygga tillsammans gör mig så otroligt glad.

Vad är du mest stolt över?
Känns som jag redan nämnt det 17 gånger, men att jag kom in på Tillskärarakademin är bland det bästa jag varit med om. Efter provdagen trodde jag verkligen inte att jag skulle komma in, men det gjorde jag. Det är jag enormt stolt över.

 

Nu är det årets sista dag och ikväll ska jag fira i Malmö och Köpenhamn tillsammans med Henrietta, Maja och Johanna. Tror det kommer bli helt strålande. Ha en fin nyårsnatt! 

sammanställningar | |
#1 - - jore:

ditt 2015 verkar ha varit jättefint!!! och grattis åt framgångarna! <3

Upp