sypeppen 39 och födelsedag!

DSC_0172
Den här klänningen sydde jag för några veckor sen. Jag har bloggat om tyget tidigare här, men det var först för någon vecka sen jag vågade sätta saxen i det. Tycker det är så himla fint. Modellen blev en enkel a-formad, med halvlånga ärmar och dragkedja i ryggen. Eftersom att jag nu för en gångs skull är rätt i tid, och kommer ihåg det får den vara med i Fredrikas sypepp nummer 39! Helt sjukt att hon gjort så många? Vill förresten inflika med att jag har hängt med Fredrika två gånger nu, bara den senaste veckan, och tycker om henne massor! Så fint att träffa personer vars bloggar en läst länge, för då blir det som att en känner varandra på en gång.
 
DSC_0167
Åter till klänningen. Jag tvättade den och den måste ha krympt? Den funkar men känns lite lite kort, och lite spänd över bysten... Så himla tråkigt. Men jag har massa tyg kvar så jag kanske syr en ny klänning, och använder denna till att sy något annat? Dessutom är jag sugen på att sy en skjorta i detta tyget, till mig själv. Använder dock aldrig någonsin skjorta. Men kanske?
 
Och så vidare till något annat, nämligen att det idag är min födelsedag! Det ska firas hela dagen lång, med pannkaks och mimosa-frukost, parkhäng (om vädret tillåter), och kalasande ikväll. Älskar att fylla år, känner på mig att detta kommer bli en strålande dag!
 
att ha på sig, att sy | |
#1 - - Amanda:

åh!!!! Så vansinnigt fint tyg, och klänning i sig. :')

Svar: tack så mycket!
Josefine Folkesson

#2 - - linnea :

Fin klänning och Grattis :D

Svar: tack snälla!
Josefine Folkesson

#3 - - Daisy:

Åh ja tyget är ju underbart och klänningen likaså!

Svar: Tack! Tycker väldigt mycket om tyger :)
Josefine Folkesson

#4 - - Sabina:

Grattis i efterskott! Finare färg och mönster kan en ju leta länge efter! Ser mycket fram emot eran sybingo, super sypepp på den :)

Upp