tygplaner

 
Jag har köpt så sjukt fina tyger på sistone som jag bara längtar efter att få klippa till och sy till plagg. Har dock bestämt mig för att jag inte får sy något innan arbetsproverna är klara, så jag jobbar istället så mycket jag kan med dem. 
 
1. Ett tunt tyg med fint fall som jag köpte på tradera för 48 kronor. Tänker mig att det ska bli en klänning med långa ärmar och kanske krage.
2. Paisley = bästa mönstret. Köpte detta på Furulunds tyger i Borås, det kostade 39 kronor metern så jag tror att det var nån slags rea? Tänkte eventuellt göra en sånhär klänning med klädda knappar.
3. Ännu mer paisley och kanske det finaste tyget jag någonsin köpt? Jag hittade det på Etsy och köpte det trots ganska dyrt + frakt och tullavgift. Hade lite ångest men sen blev jag glad för jag beställde 3 yard men fick en extra på köpet, plus reducerat fraktpris! Det tyget ska bli en a-formad klänning med trekvartsärmar, men sen kommer det räcka till något mer också.
4. Dyyyyr ull från Gårda Textil, men jag har drömt om en rosa kappa i ungefär ett år och med övertalning från Henrietta gjorde jag till slut slag i saken och köpte detta tyg. Färgen är inte exakt så som jag hade tänkt mig, men jag tror den kan bli fin ändå. Måste bara hinna sy den innan det blir för varmt med ullkappa...
att sy | |
#1 - - Sabina:

Vilka fina färger och mönster! Tygerna passar jättebra tillsammans också, jackan skulle liksom passa till alla klänningarna!

Svar: Ja, jag insåg det när jag gjorde bilden! Det gjorde ju det hela ännu bättre :)
Josefine Folkesson

#2 - - henrietta:

ÅH SÅ FINA JAG DÖR! har ju sett live men alltså JA vad de passar ihop!

#3 - - sofia:

Hej! Kunde inte du göra ett inläggmed tips om hur man hittar/skaffar fina tyger med en låg budget? Och kanske mönster? FIxar du dina egna eller skaffar du online eller tidningar? Massa tips helt enkelt vore kul!!

Svar: Hej!Jo men absolut, bra ide! Det ska jag fixa:)
Josefine Folkesson

Upp