singoallablus och en svart kjol

DSC_0064Sömnadsdags igen! Idag ska jag visa ett plagg som syddes i mars, och ett som syddes för nån vecka sen.
 
DSC_0071Blusen är det plaggen som väntat på att visas upp sen i våras. Tyget hittade jag i en stuvlåda på stoff och stil, och det är ett mjukt och fladdrigt viskostyg. Den har vida raglanärmar och resår vid handlederna. Ganska snabb sömnad, men sen den blev klar har jag pendlat ganska mycket gällande om jag gillar den eller inte. Just nu tror jag att jag gör det? Men vissa dagar har det också känts som ett tråkigt och misslyckat plagg. Kan inte riktigt sätta fingret på varför.
 
DSC_0084Kjolen kom till för några veckor sedan, när jag till slut kände att manchesterkjolens dagar var förbi. Den hade gått från svart till grå, knapphålen hade töjt ut sig så att knapparna hela tiden gick upp, och den näst översta knappen fick tryckas fast flera gånger per dag. Men en svart kjol måste en ju ha, så då blev det en ny i samma modell, men utan knapparna fram. Tyget är ett mjukt bomullstyg med lite mocka-känsla, och kommer också från stoff och stil.
 
DSC_0065Det var allt för idag! Tack och hej och glad fredag.
 
att sy | |
#1 - - Ellen Lindberg:

Två väldigt, väldigt fina plagg! Tycker definitivt blusen är en bra grej, speciellt i kombo med kjolen. Fint som attans!

#2 - - Linnéa:

Åh vilken snygg blus! Den ser väldigt bra ut ihop med den svarta kjolen :)

#3 - - Krister:

Ni feminister borde ta upp kvinnliga förövare.
https://mitti.se/mamma-doms-for-barnmisshandel/

Upp