Tygshopping i Lissabon

Hej kompisar! Igår slutade sybingon för i år. Ni är många som varit med och skapat i år och det är vi så glada för! Nu ska vi samla ihop alla inskickade brickor och bilder, läsa om era bästa sommarminnen från sybingon, och välja ut tre vinnare. Det kommer inte bli lätt! Tack så himla mycket för allt ni delat i facebookgruppen och under hashtaggen #sybingo18 <3
  
DSC_0303Nu till något helt annat! I torsdags kom jag hem efter en veckas semester i Lissabon. När jag är utomlands gillar jag mest att handla lokala delikatesser i matvarubutiker (fick mest med mig olika typer av viner denna gången ehe), och tygbutiker såklart. Jag hade gjort lite research, men den enda butiken jag köpte något från var Feira dos Tecidos. Det var en ganska stor butik, som jobbade mycket med stuvar och chiffonger.
 
DSC_0305Den här trikå-stuven på 100x150 cm kostade 3,9 €. Jag tycker printet påminner så mycket om Blaou (där min kompis Mathilda haft praktik under sommaren), och jag kände att jag vill sy en liten sparkdräkt i det här tyget. Nu känner jag ju inte så många små barn, så det får kanske ligga i en låda ett tag. Eller så blir det något till mig själv, vi får se!
  
DSC_0306Det andra tyget köpte jag på meter, och det kostade 9,9 € per meter. Informationen om tyget var ganska dålig (eller så handlar det bara om min bristande portugisiska), men känslan säger mig att det är polyester. Det påminner om chiffong, men är inte alls lika tunt och genomskinligt.
 
DSC_0309Jag föll direkt för den gröna färgen och det blå paisleymönstret. Jag tänker mig att det ska bli en omlottklänning, kanske med långa ärmar och manchetter? Tror det hade blivit fint. 
 
att sy | |
#1 - - bylijo.se:

Fina tyger.

#2 - - Linnéa:

Men så underbara tyger! Jag tycker det är väldigt sällan man ser sådant i svenska butiker.

Upp