Måndags-tips

Ethel gör just nu en instagram-serie om mönsterkonstruktion, hur hon lärde sig och vad man kan tänka på. Hon har gjort jättefina och informativa inlägg, som jag absolut tycker ni ska kolla in!
 
Johanna lanserar sina första mönster imorgon. Hon har gjort en mönsterkollektion med namnet ”sewing patterns when you don’t feel like knitting”, som är snabba remake-projekt. Så bra ide!
 
I det senaste avsnittet av podden ”Love to sew” pratar Helen och Caroline om att sy i trikå. Vad som är bra att tänka på, varför vissa problem kan uppstå, och ger tips på mönster som passar både nybörjare och de som är mer erfarna. I somras hade vi luckan ”sy något i trikå” som en del av sybingon, och jag förstod att många tyckte att den luckan var extra klurig. Därför rekommenderar jag att lyssna på avsnittet, och sen sy något nytt i trikå för att skicka in till månadens sypepp, som har utmaning som tema!
att sy | |
#1 - - Ethel:

Nämen! Så paff jag blev av att se det här på måndagsmorgonen, vad kul att du tog med mig <3 Tack!

Svar: Värt att tipsa vidare om ju! <3
Josefine Folkesson

#2 - - Linnéa:

Vilka toppen tips! Har redan spanat in Ethels inlägg, som verkligen är väldigt informativa precis som du säger. Men jag skall definitivt lyssna in (?) Helen och Caroline podd, har planer på att sy i trikå snart :)

#3 - - Elli:

Jag har själv inte så bra koll på vad som händer på resten av sy- och skaparnätet så jag gillar sådana här tipsinlägg :)

Upp